תקציב רצוי מול תקציב מצוי

תקציב רצוי מול תקציב מצוי

היום אני רוצה להתייחס אל שאלה ששאל אותנו אחד המשתתפים בקורס שלנו. הוא כבר עובד בחוברת הכלים שמצורפת לקורס, הוא תכנן את המטרות שלו ואת התקציב שלו. ועכשיו כל מה שצריך לעשות זה לעמוד בתקציב, כפי הוא על הנייר. וזה פשוט לא עובד. על הנייר רשומים מספרים ובמציאות המספרים אחרים וכמובן גבוהים יותר מאלה שרשומים בתקציב. וההבדל בין מה שרשום לבין מה שהוא מוציא בפועל, זה בדיוק הפער בין ההכנסות להוצאות שגורם למינוס לגדול כל הזמן.

ולמה החלטתי לכתוב על כך? כי זאת שאלה שעולה הרבה אצל מתאמנים רבים. יש פער גדול בין התוכניות והביצוע. אז איך מקטינים את הפער? איך מגשרים עליו? איך עושים "תיאום" בין המצוי לרצוי?

הסוד טמון לדעתי בצעדים הקטנים. בעצם מדובר בשינוי הרגלים. לשנות הרגלים זה לא דבר פשוט. כי הרגל הוא משהו שאנחנו עושים כבר במשך שנים, הרבה פעמים באופן אוטמטי, ממש בלי לחשוב. וכדי לשנות הרגל כזה צריך קודם כל להיות מודע להרגל ולתכנן בצעדים קטנים את השינוי. זה לא מספיק לרשום ולחשוב שרוצים להתנהל אחרת. הדבר הכי חשוב זה להתחיל לפעול אחרת. כי רק הפעולה תביא לשינוי. ופעולות קטנות שעושים אותם בהתחלה מתוך מחשבה ואפילו מאמץ, הופכות עם להרגל שהופך להיות קל ואוטומטי עם הזמן. לדוגמא: החלטתי לאזן את התקציב שלי, להפחית בהוצאות שאינן תומכות בערכים שלי ובמטרות שלי, כדי שישאר לי מספיק כסף לדברים החשובים באמת. לכן החלטתי להפסיק לקנות שתיה מתוקה ומוגזת מחוץ לבית. השתיה המוגזת והמתוקה היא בשבילי "תחביב" שלא תומך בבריאות שלי וגם מכביד על התקציב. לכן החלטתי לצאת מהבית תמיד עם בקבוק מים. כך בדרך כאשר אני צמאה, אני לוגמת מים ולא מתפתה לקנות שתיה שהיא גם יקרה וגם לא בריאה. בהתחלה הייתי שוכחת לקחת מים מהבית. אבל עם הזמן התרגלתי והיום אני יוצאת תמיד עם מים מהבית. גם הפסקתי לקנות שתיה מוגזת ומתוקה בקניות בסופר ואני לא מכניסה יותר שתיה מסוג זה הביתה. גם הילדים וגם הנכדים שלי יודעים שכאשר באים אלי לביקור, שותים רק מים. כי קודם כל זה תומך בבריאות של כולנו ובנוסף לכך זה תומך גם בסעיף הקניות שלי. המלצה נוספת שקשורה להרגלים, היא לא לעשות יותר מידי שנויים בבת אחת. כבר אמרו חז"ל: "תפסת מרובה – לא תפסת". קשה מאוד לעשות הרבה שנויים בבת אחת לאורך זמן. לכן ההמלצה היא להתחיל עם מעט שנויים וכל פעם להוסיף עוד משהו. ככל שתתמידו יותר – תצליחו יותר! ותחסכו יותר ותגשימו את המטרות שבאמת חשובות לכם – מהר יותר.

נשמח לקבל כאן תגובות וספורים על שנוי הרגל שעשיתם בחיים שלכם והצלחתם. ותודה על השיתוף כי מההצלחה שלכם כולנו נלמד להצליח.

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובות פייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *